Von Subtropisch auf Subpolar in einer Woche


Alig egy hete Argentina északi Missiones Proviniciájában, a féltropusi öserdöben figyeltem a 60 meterröl a mélységbe zúgo Iguazú folyót. Most, kb. 50 óra buszút és egy hétel késöbb Patagonia déli részén, a Chilei határ közelében, kesztjüt hordva, és kabátba tekerve figyelem, hogy a Perito Moreno Glaciar óriási jégcsúcsai hogy zúgnak bele Argentina legnagyobb tavának egy ágába, szintén 60 méter magasságról. Nem tudnám megmondani melyik volt félemetessebb. Vízesést már láttam, Glaciar-t még nem. Egy 250 négyzetkilométeres jégfolyó, ami lassan, pár centimétert évenként mozog lefele és a végéröl, ahol a hatvan méter magas jégfal merölegessen egy turquis-tejszinü tóba végzödik folyamatossan órási jégdarabok törnek le és echózó dörgéshangal zuhannak a vízbe. Csak halgatni is izgalmas, ahogy törik, repedezik az óriási jégömeg, és minden kicsi dörgésnél a sok turista kapja elö a gépét hogy lekapják a zuhano jégtömböt, de legtöbszö akkor már csak a felspritzelö víz és a hullámzó tó lesz a képen. Ha jól figyelsz, és meglátod egy jégszikla mozgását, amikor elkezdödik, akkor igazán izgi. Mintha lassu felvételben csúszna le a jég, más csúcsokat, falakat magávalhúzva, és fehér pórt felverve. Volt idöm figyelni, mert a Kamerám pont ma reggel úgy döntötte hogy strájkol. De egy pár USA-i és Israeli srác akikkel talákoztam felvettek csomó képet rólam is, úgyhogy elöbb utóbb teszek fel!

Comments

MartaJudit said…
Katam, ez oriasi lehetett! Milyen cseppnyinek erezheti magat az ember ott! Varjuk a kepeket is. Daniel is jön majd arra? Oma is jol van, sok puszit küldünk M
KATI said…
Igen, egy napot itt töltöttem Daniellel, de ö mint Fremdenführer dolgozik itt és egy eléggé idegesitö német csoportal már továbbutatazott Chilebe. De tök jo volt látni ismeröst itt a villág végén! :D
Anonymous said…
Kati!
Ahogy mar irtam a facebookon is, mennyire iriggyelek!Az biztos izgalmas!Nagymamam mindig meselte mennyire 'imponente' mind az!Biztos olyan mint ha nem is igazi lenne,ugye?Valamikor en lattam a tv.ben!Es akkor valamennyi lehetett hallani, hogyan lezuhannak azok az oriasi jeg darabok!Biztos csodas! =)
Mikor mesz chilebe?Ott mit is akartal ismerni/latni?

Sok sok puszi neked!Varom a tobbi kepet!
Vigyazz magadra!

Nati.
alexandra said…
hey Mikatink!!! Micsoda tájak, micsoda élmény, micsoda képek (és te is rajtuk!!) és micsoda költöi ihlet!!! Nem is tudtam, hogy Petöfi diákja voltál.... Sokszor gondolok rád!! Holnapután indulunk Cordobába. Paulette+Levente is odajönnek 20-án! Ha kéne neked valami otthonról, szólj haza: P.csütörtök (feb 19) hajnalban indul. Nagy puszit neked, élvezd nagyon!!!

Popular posts from this blog

Berlin ... Elsö fejezet: "Hogy kerültem ide?"

Erik Truffaz

Wochenrückblick 4