Három nap Estancia

Nagyon szép három napot töltöttem éppen. És lassan el kell kezdeni odafigyelni, mert el fog kezdeni elfogyni a szerencse-spájzom, úgy tünik, mert nem igaz, hogy nekem mindig minden amit kivánok ilyen szép módon teljesül :)
Ott voltam a hidegben, egy városban ami nem nagyon teteszett... akartam volna vándorolni egy szép hegyvidékben, de napi 40.000 Chilei Peso (több mint 50 euro) az kicsit túlver a budgemen, úgyhogy nem mentem. Akartam volna lovaglótúrákat csinálni, de az is 20.000 egy fél napra... szóval inkább jó reggel felkelek és átkompozok a kis Porvenir faluba. Eddig ismeritek a sztorit. Aztán ott derült ki hogy innen csak stoppolni lehet tovább.
Reggel kimegyek a határ felé vezetö útra és alig egy óra után felvesz egy család aki épp az estanciára (bárány farm a pampa közepén) meg ki dolgozni egy pár hónapig. A 3 órás, 100 km-es út alatt meghívtak hogy nyugottan maradhatok ott egy-két éjszakát, van ló, kutya, macska, bárány, de még ágy és fürdökád is.
Olyanak voltak ezek a napok mint amiért mások napi 200 eurot költenek (csak áram és internetkapcsolat nélül). Reggel begyujtani a sparherdet tüzzel (most már tudom hogy miért hivját tüzföldnek a környéket, mert itt mindig kell hogy égjen valahol egy tüz aminél meg tudsz melegedni), bedagaztani a kenyeret, aztán a 16 éves srác behajtja a lovakat, elmegyünk egy körre a tengerpartra lovagolni (gyönyörü szép, töküres öböl: bahia inútil), este egy nagy lazacsült, vagy pejerejes (rántott halacskák), vagy épp egy darab abbol a báránybol ami lóg a Schuppenben. Aztán Domino, vagy csak ülünk a konyhában és nevetünk. A 12 éves kissrác kedvenc programa: Müanyag plattnikon lecsúszni a hegyoldalon bele a Calafate-bokorban (ami szúúúr!!), vagy Calafatebogyó-háború, ami szép pirosra bemázolja az egész arcodat! A 16 éves inkább vágtat fel-le a dombokon...
sütöttem nekik palacsintát, Calafate-cake-et, jó olasz bolonyai spagetti-szószt, rávettek hogy maradjak vasárnapig. Akkor még elvittek a határig, ott meghívtam öket egy étterembe, megköszönni mindent, persze pénzt nem akartak elfogadni...
Örület hogy milyen más a villág ott ahol még ilyen eredeti. Ez a legjobb az utazásban!

Comments

Anonymous said…
Edes Csillagom, ez olyan, mint a meseben... a Joisten tenyleg a tenyeren hordoz...Sok sok puszi, de jo volt hallani Rolad... M

Popular posts from this blog

Berlin ... Elsö fejezet: "Hogy kerültem ide?"

Erik Truffaz

Wochenrückblick 4