Na, egy kis hír magyarul....



Einführungswoche für Internationale Studenten....
Elsö napom az Egyetemen! (ès egy kis hétvége zababeszámoló!)

Itten izgi nap volt. Elsö napja a bevezetö hétnek. nagyon sok nemzetközi diák van... vagy 250-300... de MINDEN spanyolul folyt, és ami még annál is jobb, hogy majdnem mindent értettem! Emlékszem, hogy Genfben eleinte hogy ültem benne az osztálylokban. Imádkoztam, hogy ne kérdezzenek semmit, mert azt sem tudtam, miröl van szó, nem hogy válaszolni! Ahozképest, én itt már tök szuperül beszélem a nyelvet!
De hogy a nemzetköziek köszöntésére sem mondanak egy angol mondatot sem... biztos, mert a tantárgyak között sincsen semmi ami nem spanyolul megy, és abbol indulnak ki, hogy mindenki beszél, de ha nem, legalább jól ért.
Csináltak egy ismerkedö játékot, volt reggeli, ebéd... meg egy beszámoló az argentinokrol, és a Kulturschockrol. Aztán délután meg egy spanyol vizsga volt, hogy behelyezzenek a jó spanyolosztályba.
A szóbeli jobban ment mint az írásbeli...
A szoba miatt, amit keresek a belvárosban, kb. 40 emailt kaptam, abbol 5 nek válaszoltam, ami érdekelt, és még 15 nek írtam, akiknek hírdetése volt, ami érdekelt, és egy srác válaszolt eddig... Egy szoba, ami Aug. 15-töl szabad, és egész jó helyen van. és 900 Pesos havonta, ami nincs 200 euro. Amúgy itt 5-el számolják át a Pesost, az iternetten 4,7-el, úgyhogy 5 pesos egy euro...
A közlekedés, és a szórakozás lényegessen olcsóbb mint otthon.egy mozijegy, naptól függöen, 10 és 17 pesos közt van, szóval még 4 Euro sincs, és 1.70 Pesosért utaztam innen be a városba, ami fél óra vonat út. A buszok is 50 cent és 2 pesos körül kerülnek.
A bevársárlás is olcsóbb egy kicsit mint it, de nem ennyivel!
A család még mindig szuper, vasárnap itt kajanap van, ebédre az egyik nagypapához, aki Asadot csinál (grillhúst) ést vacsorára a másik nagyszülökhez voltunk töltöttkáposztára meghívva. Gyönyörü házakban laknak ök is. Ès mindenhol a képek, kis Koppány, Boti és Kingárol, és cserkészképek, kb. 25 évvel ezelöttröl... egészen megható!
Na, puszilok mindenkit, és írjatok nekem! Minden emailnek, minden hírnek, minden pletykának örülök ;)

Comments

Popular posts from this blog

Berlin ... Elsö fejezet: "Hogy kerültem ide?"

Erik Truffaz

Wochenrückblick 4